11 augusti 2016

Jobbangst deluxe.

Vad har jag lärt mig såhär långt?
För det första är vädret här jättekonstigt. När FMI säger att det känns som 16°C är det ok med t-skjorta, när FMI säger att det känns som 15° klarar du dig inte utan både långärmt och jacka. Vad är grejen med det? FMI, skärp dig!
Och för det andra, att jag har dåligt lokalsinne kommer nog inte som nån nyhet för någon men att det är såhär dåligt är ju en skam för mänskligheten. Google Maps är min bästa vän varifrån vart jag än ska ta mig och trots det kan en vara rätt så säker på att jag går åt fel håll när jag kommer upp från tunnelbanan. Tittar och tittar på den lilla kartan på skärmen, funderar, planerar, börjar gå med självsäkra steg och får strax vända om för att jag igen en gång börjat gå åt fel håll. Helt otroligt hur jag kunnat ta mig fram i städer som Bryssel, Amsterdam och Utrecht utan internet på telefonen, när jag jobbade för UWP.

Den här veckan har hittills gått ut på att gå på arbetsintervjuer och sitta på maratonlånga cafébesök för mig själv. Två stycken av varje, var av det ena cafébesöket äger rum at the moment.
Jag kom till caféet så tidigt att alla satt och käkade frukost, själv var jag vrålhungrig efter att ha varit på intervju samt vandrat runt i staden i en dryg 1h (denna gång inte bara pga dåligt lokalsinne utan också brist på annat att göra) så jag beställde nått mer lunchaktigt trots att klockan just slagit 10.

De senaste två timmarna, lite drygt, har jag suttit och jobbangstat. Vad ska en välja. Jobb ett eller två? Båda kändes okej, men inte helt hundra. Ska en ha is i magen och hoppas på att fler jobb trillar över en lika lätt som dessa två, ska jag lita på att en av dem blir bra eller ska jag dra lott? Ack dessa frågor. Dessa frågor som borde få svar inom de närmaste timmarna.

Kanske borde börja ge upp min plats nu när lunchgästerna börjar trilla in på riktigt. På med regnjackan och ut i höstvädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar